יום חמישי, 25 בספטמבר 2008

צילום אירועי תרבות

בבואכם לסוג צילום זה ישנם מספר דגשים שיש לזכור:

1. בירורים
כדאי לערוך רשימה לעצמכם אודות אירועי תרבות שונים על פי תאריכים (הילולות, מצעדים, תהלוכות, ימי קודש על פי עדות ועמים, מקומות קדושים על פי עדות ועמים וכו')

2. חומר רקע
לפני צאתכם אל האירוע בו בחרתם, חשוב מאוד לקרוא מעט על הנושא, לדעת לקראת מה אתם הולכים, היכן האירוע, מה מתרחש במהלך האירוע, הצדדים השונים של האירוע.

לדוגמא: הילולת הבאבא-סאלי בנתיבות, אירוע שנתי בו מתכנסים האנשים במספר מוקדים- הקבר, בית הקברות, בית הכנסת, מתחם הנרות, התקהלות לשמיעת הרבנים, ברכות, רכישת מזכרות ואוכל. האירוע עצמו מתפרש לאורך שעות היום עד הבוקר שלמחרת.









3. ציוד
לאחר שערכתם את שיעורי הבית הראשוניים, כעת עליכם להחליט עם איזה ציוד להגיע לאירוע, איזו מצלמה לקחת, באלו עדשות לבחור, סרטי צילום או רגישויות דיגיטליות שונות, חצובה רגילה או קטנה, האם יש צורך בסולם, האם הנכם מגיעים באמצעות רכב או תחבורה ציבורית, ואף לדאוג לציוד האישי (שתיה, כובע, כסף, אוכל ועוד).

4. לא להסתחרר
באם הגעתם למקום בפעם הראשונה, חשוב מאוד לחשוב בצורה מקצועית. לא להתחיל ישר "לירות" פריימים. להסתובב במקום מראש, לחוש את האווירה, לשוחח עם באי המקום, לחשוב על זוויות צילום ושעות אור נכונות ורק לאחר מכן להתמקם ולהתחיל לצלם בצורה רגועה ומכוונת מטרה.

5. אמונות
הרבה אירוע תרבות סובבים סביב האמונות השונות. יש להקפיד לא לפגוע באמונותיהם של הפוקדים את האירוע. לצלם ברגישות המתבקשת מבלי להפריע לטקס שמתבצע. זו הרי גם אינה מטרתכם, וכדי לשמור על האוטנטיות כמה שניתן, יש לפנות אל המאמינים בגישה נכונה וסובלנית.

לדוגמא: צילום טבילה בירדן- לשוחח עם האנשים, להקפיד שאינכם מפריעים לרגע המקודש להם, אפשר לבקש רשות לצלם ואפילו לשלוח להם לאחר מכן את התמונות, במקומות מסוימים יש לברר אם יש צורך לדבר עם האחראים על המקום.

6. להתמזג
כדאי לכם לנסות להתמזג עם בעלי השמחה, וזאת על מנת שיחושו כי ניתן לסמוך עליכם ובתמורה הם ישתפו עמכם פעולה. מכאן יכולות לצאת תמונות מעניינות, אולי אפילו תוזמנו לשתות ולאכול עמם והם יחלקו עמכם את דעותיהם ויזמינו אתכם לצלם אותם במצבים שאולי בצורה אחרת לא הייתם מצליחים בכך.

בהצלחה!

אין תגובות: